A brandépítés az egyik legjövedelmezőbb hosszú távú stratégia, mégis nagyon kevés mikro- és kisvállalkozás él vele, aminek talán pont az az oka, hogy hosszútávú munkáról van szó.
Amit fontos megjegyezni már rögtön az elején, hogy a brandépítés bár ugyanolyan fontos egy vállalkozás felépítésekor, mint az üzleti tervezés, projektmenedzsment vagy a logisztika – de a hatékonyságát nagyon nehéz mérni.
Ha vállalkozó vagy, jó eséllyel tartalmat is gyártasz.
Az egyik legjobb, amit tehetsz: nyújts kiemelkedő minőséget, hogy a célközönséged megszokja és összekapcsolja a személyes/céges márkád nevét a minőségi tartalommal. Minél többször találkoznak a neveddel az emberek, annál jobban megjegyzik.
Egy erős márka fő jellemzője, hogy mikor az emberek meglátják a terméken, rengeteg asszociáció ugrik be róla. Ezért a termék nem lesz teljesen ismeretlen.
Tehát 2 dolgod van:
- Felismerjék a márkádat
- Csupa pozitív dolog jusson eszükbe
Ezt úgy tudod megtenni, ha a márkáddal való minden egyes találkozást pozitívvá teszel.
Az egyik legkritikusabb például az első benyomás.
Tedd az első vásárlói élményt kivételessé.
Nyújts valami teljesen mást, mint a többi versenytársad.
Legyen egy gyorsan felismerhető, sajátos ismertetőjegyed, amit te tudsz a legjobban csinálni.
Ide tartozik például:
- A márkád kinézete
- A terméked legfontosabb előnyei
- A célcsoport lézerpontos targetálása
Különböztesd meg a termékeidet, és nézzenek ki teljesen máshogy, mint a piac többi terméke.
Ha az első 3 lépést megtetted, nincs más dolgod, mint következetesen alkalmazni őket.
- Használd mindenhol ugyanazt a designt!
- Kommunikáld ugyanazokat az előnyöket!
- Mutasd meg újra és újra magad!
marketing eszközök
Design elemek
-
Névjegykártya
-
Brosúra, leporello, szórólap
-
Éttermi menü
-
Céges pólók
-
Reklám tollak
-
Zacskók és szatyrok